Un Nou Inceput – Statiile de Carburant fara Personal
- September 16, 2020
- by
- remus hirceaga
Statiile de carburant fara personal – un nou inceput, unde poti alimenta masina in siguranta, fara a interactiona cu alte persoane, la orice ora din zi si din noapte.
Avantajul Punctelor de Mobilitate
ENERGIA sub diversele ei forme de carburant auto impreuna cu alte servicii pentru masini, trebuie sa reprezinte parte integrata din oferta comerciantilor cu amanuntul, magazinelor de bricolaj sau mall-urilor.
Magazinele trebuie sa devina Puncte de Mobilitate care sa ofere o gama variata de produse – de la industria alimentara, la combustibil sau la alte servicii auto.
Iar daca serviciile vor fi din punct de vedere operational de tipul DIY (do it yourself) si vor fi integrate in Punctele de Mobilitate, profitabilitatea afacerii per ansamblu va creste vertiginos.
11 Septembrie este o data importanta pentru mine (nici o legatura cu tragedia din SUA).
Pentru ca MVP-ul (produsul minim viabil) al unui proiect drag si in care cred cu tarie, a fost reactivat dupa aproape doi ani! Reactivarea a avut loc alaturi de parteneri dragi mie si intr-un moment mult mai potrivit.
Este vorba despre statia de alimentare cu carburant fara personal din parcarea mini mall-ului din orasul Cimpina, unde se regasesc afacerile unor giganti cu renume international precum Kaufland, Lidl sau Pepco.
Cred cu tarie in acest concept si in puterea proximitatii afacerilor de Retail. In acest caz concret, prin adaugarea serviciilor de alimentare cu carburant pentru clientii mini mall-ului de la Cimpina.
Servicii de tip Do It Yourself
Ne dorim mult ca in viitor, aceste locatii cu statii de carburant incorporate sa devina puncte de alimentare de calitate, rapiditate si pentru alte tipuri de energie – electricitate, gaz, hidrogen, CNG, etc., sau de servicii – spalatorii fara personal, mini service-uri auto, alte servicii DIY.
Asta pentru ca cei mai multi clienti care ajung in aceste centre o fac cu masina. Si pentru acestia, trebuie sa existe servicii si din aceasta perspectiva. Indiferent ca vorbim de carburant, spalatorie sau de ce nu – un mini service auto. Bineinteles, totul in functie de dimensiunile spatiilor de servicii. Cea mai mare provocare din punct de vedere al spatiului disponibil fiind numarul locurilor de parcare care sunt necesare pentru clienti.
Se pare ca firmele care activeaza in domeniul statiilor de carburant au inteles foarte bine importanta integrarii altor servicii pentru clientii lor. Ma refer la introducerea shop-ului, cafenelei, restaurantului, service corner-ului, chiar si a hotelului in zona acestora. In general, statiile ofera servicii de tip „to go”, care se bazeaza pe rapiditate, unde calitatea lasa de multe ori de dorit, indiferent ca vorbim despre servirea mesei sau spalarea masinii si in general la preturi destul de piperate. Dar asta nu-i opreste pe cei din domeniu sa investeasca in acest gen de servicii pentru ca sunt foarte profitabile.
Impactul lipsei serviciilor de tip DIY (Do It Yourself)
Practic, impactul negativ in profitabilitatea unei statii de carburant care nu ar oferi aceste servicii este substantial. Acesta este si motivul pentru care niciun Retail Manager din segmentul Oil & Gas nu ar vedea o statie fara magazin, cafenea, restaurant, spalatorie sau servicii adiacente.
De ce nu vedem, totusi, la noi in tara, pasi importanti in directia opusa – de dezvoltare a serviciilor de carburanti sau servicii pentru masini in spatiile Retailerilor?
Unul dintre motive poate fi faptul ca se concentreaza in exclusivitate pe dezvoltarea lor de „core business”, sa deschida cat mai multe magazine castigand market share, sau pur si simplu le merge foarte bine ca sa se mai gandeasca la diversitate. Sau poate e o simpla abordare de tip „think in the box” – sunt doar cateva explicatii simple care pot fi sau nu adevarate.
Cert este ca la un moment dat lucrurile se vor schimba dramatic. Experientele din pietele stabile ne arata ca aceasta directie de diversificare a serviciilor si implicit transformarea centrelor de proximitate in Puncte de Mobilitate va avea un impact pozitiv semnificativ in dorinta de crestere a profitabilitatii afacerilor respective.
Asa cum managerii de dezvoltare din afacerile cu combustibili au inteles-o pentru statiile de carburant, asa o sa o inteleaga in curand si colegii lor din centrele de servicii, indiferent ca vorbim de retele de magazine alimentare, bricolaj, mall-uri sau strip mall-uri.
Dar ca de obicei, laurii vor fi luati de cei ce vor previziona viitorul si vor fi pregatiti din timp.
In alta ordine de idei, fraza care m-as bucura sa dispara in viitorul apropiat din vocabularul romanesc ar fi notiunea de „merg sa alimentez masina”.
Punctele de alimentare cu carburant, electricitate, gaz, etc., trebuie sa se afle in toate Punctele de Mobilitate – indiferent ca vorbim despre statii de carburant, retaileri, mall -uri, strip mall-uri sau centre de servicii pe autostrada.
Atata timp cat exista potentiali clienti, trebuie sa existe si servicii complete pentru acestia, mai ales cand vorbim de Energie sub diversele ei forme de combustibil sau servicii conexe.
Punctele de Mobilitate – Viitorul sigur!
Imi imaginez o tara in care Punctele de Mobilitate sunt la un nivel de top, in care clientii beneficiaza de servicii complete pentru orice necesitate, indiferent ca este vorba de servirea unei cafele, a unui pranz, cumparare unui bax de apa ori alimentarea sau spalarea masinii.
Nu as dori sa omit nici contextul actual al Pandemiei Covid-19. Cumparaturile reprezinta poate cea mai importanta activitate a unei familii, chiar si in pandemie. Iar daca tot ajungem la supermarket pentru cumparaturi, de ce sa ne mai expunem suplimentar sa alimentam masina intr-o benzinarie traditionala? Putem alege statiile de carburant fara personal!
Alimentarea cu combustibil a masinii in statiile Diskount (discount pentru toate, dar nu la calitate!) care sunt in proximitatea supermarket-urilor si in aer liber, reduce la minim riscul de infectare cu Covid-19.
Alimentati-va masina intr-un „Diskount” sanatos!
Recent Comments