Oportunitate sau Criza in vremea Covid-19?

aprilie 17, 20200

Oportunitate sau Criza in vremea Covid-19? Multi aleg sa isi vanda actiunile pe bursa, altii nu se precipita. Dar ce spun de fapt cifrele?

Investitie in actiuni Netflix

Citeam recent intr-un articol ca daca acum 10 ani as fi investit in actiuni Netflix, rentabilitatea ar fi fost acum de 3000%. Cat o fi platit Netflix pentru aceasta reclama “mascata” in plina perioada de criza?

Sunt intru totul de acord cu aceasta pozitie, dar sa astepti 10 ani, mi se pare rentabil, dar si foarte plictisitor.

Dar nu despre asta doresc sa vorbesc, fiecare isi gestioneaza resursele dupa bunul plac.

Este important sa memorezi anumite momente cheie din istoria Bursei Americane – si au fost destule care sa ne invete, in decursul istoriei.

Dupa cum vedeti, punctul de referinta il reprezinta predecesoarea criza majora din 2008-2009, cand era normal ca pretul actiunilor sa fie foarte scazut.

Mai bine spus, in acel moment, oricine isi da seama ca trebuie sa cumpere actiuni la bursa. O spun toti cei care presteaza aceasta activitate (si nu numai) – „Investeste in criza si vinde in ‘boom’ economic!”

Interesant este faptul ca revenirea bursei din anul 2009 a fost mult mai lenta fata de cea din 18 Martie 2021, cand Bursa a cazut din cauza crizei Covid-19.  

Dupa cum se poate observa, dupa o luna, valoarea actiunilor Netflix (NFLX) pe NASDAQ a crescut de la 298.40$ la 443.00$ per actiune.

Cat puteai sa castigi din actiuni Netflix intr-o luna?

Ca sa facem un scurt calcul – daca pe 16 Martie cumparai actiuni, iar pe 16 Aprilie le vindeai, obtineai 48,45% pe luna, respectiv 581,40% pe an!

Este greu sa ratezi momentul in care ar trebui sa cumperi actiuni. In presa se furnizeaza constat informatii despre situatia „grava” a bursei, dar credeti-ma, aceste  momente genereaza si foarte multe oportunitati.

Pe Bursa, in special pe cea din America – care este si foarte dinamica, intotdeauna a fost asa si e cumva “logic” sa fie asa.

In aceste momente, foarte multi se sperie si vand rapid, fara sa mai tina cont de nimic.

Altii nu se precipita, si cu sange rece decid sa nu faca nimic, sperand ca lucrurile sa se aseze in timp.

Sunt persoane care isi vand portofolii de pe segmentele afectate – de exemplu Companiile Petroliere si isi plaseaza banii in cele care cresc in criza Covid-19, ca de exemplu Industria Farmaceutica.

Dar mai exista si cei care investesc atunci, risca si de multe ori castiga.

Urmarind piata, lucrurile devin si mai clare

Datorita Covid-19, numarul de utilizatori Netflix a crescut cu aproape 16 milioane – cea mai mare crestere inregistrata vreodata in primul trimestru al anului 2020, mult mai mult decat orice asteptare.

As spune: „Este normal!”, avand in vedere ca in perioada Covid-19 lumea sta acasa, sau lucreaza de acasa. Oricum ar fi, Netflix-ul e necesar (sau nu!).

Intrebarea pe care o las la final este:

Pana la urma cum ramane cu criza Covid-19, este o Oportunitate sau o Catastrofa din perspectiva mediului de afaceri?

Raspunsul este simplu – cred ca depinde din ce unghi o privesti si ce abordare alegi sa urmezi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Social media