Stay Connected

Extra Profit through Smart Energy
Un Nou Inceput

Un Nou Inceput

ENERGIA sub diversele ei forme de carburant auto impreuna cu alte servicii pentru masini, trebuie sa reprezinte parte integranta din oferta Retailer-ilor cu amanuntul, magazinelor de bricolaj sau Mall-urilor. Magazinele trebuie sa devina Puncte de Mobilitate care sa ofere o gama variata de produse, de la produse alimentare la combustibil sau la alte servicii auto. Iar daca serviciile vor fi din punct de vedere operational de tipul DIY (do it yourself) si integrate in Punctele de Mobilitate, profitabilitatea afacerii per ansamblu va creste vertiginos.

11 Septembrie este o data importanta pentru mine (nici o legatura cu tragedia din USA), pentru ca MVP-ul unui proiect foarte drag mie, si in care cred orbeste, a fost reactivat dupa aproape doi ani alaturi de parteneri dragi mie si intr-un moment mult mai potrivit. Este vorba de statia de alimentare cu carburant fara personal din parcarea mini Mall-ului de la Cimpina, unde se regasesc afacerile unor giganti cu renume international precum Kaufland, Lidl sau Pepco.

Cred cu tarie in acest concept si in puterea proximitatii in afacerile de Retail si in necesitatea transformarii acestora in Puncte de Mobilitate, in acest caz concret prin adaugarea serviciilor de alimentare cu carburant pentru clientii mini Mall-ului de la Cimpina. Ne dorim mult ca in viitor aceste locatii cu statii de carburant incorporate sa devina puncte de alimentare de calitate, rapiditate, in proximitate si pentru alte tipuri de energie (electricitate, gaz, hidrogen, CNG, etc.) sau de servicii (spalatorii fara personal, mini service auto, alte servicii DIY). Asta pentru ca cei mai multi clienti care ajung in aceste centre o fac cu masina, si pentru acestia trebuie sa existe servicii si din aceasta perspectiva, indiferent ca vorbim de carburant, spalatorie sau de ce nu un mini service auto. Bineinteles, totul in functie de dimensiunile spatiilor de servicii, cea mai mare provocare din punct de vedere al spatiului disponibil fiind numarul locurilor de parcare care sunt imperios necesare pentru clienti.

Se pare oricum ca firmele care activeaza in domeniul statiilor de carburant au inteles de mult foarte bine importanta integrarii altor servicii pentru clientii lor. Ma refer la introducerea shop-ului, cafenelei, restaurantului, service corner-ului, chiar si a hotelului in zona acestora. In general statiile ofera servicii de tip „to go”, care se bazeaza pe rapiditate, unde calitatea lasa de multe ori de dorit, indiferent ca vorbim despre servirea mesei sau spalarea masinii si in general la preturi destul de piperate. Dar asta nu-i opreste pe cei din domeniu sa investeasca in acest gen de servicii pentru ca sunt foarte profitabile. Practic impactul negativ in profitabilitatea unei statii de carburant care nu ar oferi aceste servicii este substantiala, acesta este motivul pentru care nici un Retail Manager din segmentul Oil & Gas nu ar vedea o statie fara magazin, cafenea, restaurant, spalatorie sau servicii adiacente.

De ce nu vedem totusi pasi importanti in directia opusa de dezvoltare a serviciilor de carburanti sau servicii pentru masini in spatiile Retailer-ilor si la noi in tara? Unul dintre motive poate fi faptul ca se concentreaza in exclusivitate pe dezvoltarea lor de „core business” sa deschida cat mai multe magazine castingand market share, sau pur si simplu le merge foarte bine ca sa se mai gandeasca la diversitate, sau poate e o simpla abordare de tip „think in the box”.  Sunt doar cateva explicatii simple care pot sau nu fi adevarate.

Cert este ca la un moment dat lucrurile se vor schimba dramatic. Experientele din pietele stabile ne arata ca aceasta directie de diversificare a serviciilor si implicit transformarea centrelor de proximitate in Puncte de Mobilitate va avea un impact pozitiv semnificativ in dorinta de crestere a profitabilitatii afacerilor respective. Asa cum managerii de dezvoltare din afacerile cu combustibili au inteles-o pentru statiile de carburant, asa o sa o inteleaga in curand si colegii lor din centrele de servicii, indiferent ca vorbim de retele de magazine alimentare, bricolaj, Mall-uri sau Strip Mall-uri. Dar ca de obicei, cei care vor previziona viitorul si vor fi pregatiti din timp, vor lua si laurii.

In alta ordine de idei, fraza care m-as bucura sa dispara in viitorul apropiat din vocabularul romanesc ar fi notiunea de „merg sa alimentez masina”. Punctele de alimentarea cu carburant, electricitate, gaz, etc, trebuie sa se afle in toate Punctele de Mobilitate, indiferent ca vorbim despre statii de carburant,  Retaileri, Mall -uri, Strip Mall-uri sau Centre Servicii pe Autostrada. Atata timp cat exista potentiali clienti, trebuie sa existe si servicii complete pentru acestia, mai ales cand vorbim de Energie sub diversele ei forme de combustibil sau servicii conexe.

Imi imaginez o tara in care Punctele de Mobilitate sunt la un nivel de top, in care clientii beneficiaza de servicii complete pentru orice necesitate, indiferent ca este vorba de servirea unei cafele, a unui pranz, cumparare unui bax de apa ori alimentarea sau spalarea masinii.

Nu as dori sa omit nici contextul actual al Pandemiei Covid 19. Cumparaturile reprezinta poate cea mai importanta activitate a unei familii, chiar si in pandemie. Iar daca tot ajungem la cel supermarket pentru cumparaturi, de ce sa ne mai expunem suplimentar sa alimentam masina intr-o benzinarie traditionala? Un risc suplimentar care nu-si are rostul.

Alimentarea cu combustibil a masinii in statiile Diskount (discount pentru toate, dar nu la calitate!) care sunt in proximitatea supermarket-urilor si in aer liber, reduce la minim riscul de infectare cu Covid 19.

Alimentati-va masina intr-un „Diskount” sanatos!

Recent Comments

    Stay Connected

    Instagram Feed

    ×