Stay Connected

Extra Profit through Smart Energy
Oportunitate sau Criza in vremea Covid 19?

Oportunitate sau Criza in vremea Covid 19?

Citeam recent intr-un articol ca daca acum 10 ani as fi investit in actiuni Netflix, rentabilitatea ar fi fost acum de 3000 %. Cat o fi platit Netflix pentru aceasta reclama “mascata” in plina perioada de criza?

Sunt intru totul de acord cu aceasta pozitie, dar sa astepti 10 ani, mi se pare rentabil dar si foarte plictisitor. Dar nu despre asta doresc sa vorbesc, fiecare isi gestioneaza resursele dupa bunul plac.

Este important sa consideram anumite momente cheie din istoria Bursei Americane, si har Domnului au fost destule in decursul istoriei. Dupa cum vedeti, punctul de referinta il reprezinta predecesoarea criza majora din 2008-2009, cand “normal” ca pretul actiunilor era foarte scazut. Mai bine spus un moment in care (“oricine”) stie ca trebuie sa cumpere actiuni pe  bursa. O spun toti cei care presteaza aceasta activitate (si nu numai), investeste in criza si vinde in “boom” economic.

Interesant este faptul ca “revenirea” bursei dupa 2009 este mult mai lenta fata de cea de dupa caderea Bursei in criza Covid 19 pe 18.03.2020.  

Dupa cum se poate observa, dupa o luna, valoarea actiunilor Netflix (NFLX) pe NASDAQ a crescut de la 298.40 la 443.00 $/actiune (adica daca cumparai in 16.03 si vindeai pe 16.04 obtineai 48.45% / luna, adica 581.40% / an!).

Momentul in care ar trebui sa cumperi e greu sa-l ratezi, media “urla” in acea zi despre “crash”, sfarsitul lumii, ca de obicei. Dar credeti-ma, aceste  momente genereaza si foarte multe oportunitati, mai ales pe Bursa (in special pe cea Americana care este foarte dinamica), intotdeauna a fost asa si e cumva “logic” sa fie asa.

In aceste momente foarte multi se sperie si vind rapid, fara sa mai tina cont de nimic. Altii nu se precipita si cu “sange rece” nu fac nimic sperand ca lucrurile sa se aseze in timp. Altii isi vand portofolii de pe segmentele afectate ( Companiile Petroliere de exemplu) si isi plaseaza banii in cele care cresc in criza Covid 19, si sunt destule (Industria Farmaceutica de exemplu).

Dar mai exista si cei care investesc atunci, risca si de multe ori castiga.

Daca mai urmariti si ce se intampla in cea ce priveste piata, lucrurile arata si mai clar.

Din cauza Covid 19 numarul de clienti Netflix a crescut cu aproape 16 Milioane de clienti noi (cea mai mare crestere inregistrata vreodata) in Q1/2020, mult mai mult decat orice asteptare. As spune foarte normal, avand in vedere ca in perioada Covid 19 lumea sta acasa (sau lucreaza de acasa), oricum ar fi, Netflix-ul e necesar (sau nu J).

Intrebarea care se pune este: Pana la urma cum ramane cu criza Covid 19, e o Oportunitate sau o Catastrofa din perspectiva mediului de afaceri? Depinde din ce unghi o privesti si ce abordare alegi sa urmezi.

Recent Comments

    Stay Connected

    Instagram Feed

    ×